» چگونه بهترین وکیل شیراز را انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین وکیل شیراز را انتخاب کنیم؟

تمام افراد در طول زندگی خود با مسائل گوناگون و متفاوتی مواجه می شوند و گاهی بخاطر نداشتن اطلاعات و یا بخاطر ابهام در یک موضوع که خود توان حل کردن آن را ندارند تصمیم بر انتخاب وکیل می گیرند. از آنجایی که انتخاب وکیل یک کار بسیاری ریسکی و به یکباره انجام می شود. از آنجایی که افراد اطلاعات کافی راجع به تحصیلات و تخصص وکیل ها ندارند به همین دلیل متاسفانه افراد در بیشتر مواقع دچار خطا و به آن نتیجه مطلوب خود نمی رسند. لذا سایت برترین وکیل در اقدامی مبتکرانه به جهت جلوگیری از سرگردانی هموطنان عزیز با ثبت اطلاعات برترین وکیل ها افراد را از سرگردانی درآورده است.


وکیل کیست؟

وکیل به شخصی گفته می شود که به جای موکل، اقداماتی را که خود موکل توانایی انجام آن را ندارد را برعهده می گیرد و از آن دفاع می کند. در صورتی که وکالت با سند رسمی یا عادی واگذار گردد، برای انجام امور اداری و با انجام معاملات می توان استفاده کرد. وکیل دادگستری فردی است که با داشتن پروانه وکالت و عضویت در یکی از کانون های وکلای دادگستری از سوی افراد حقیقی و با حق دفاع حقوق موکل و جواب دادن به ادعاها، علل آنها را در دادسراها و دادگاه ها و ادارات ثبت اسناد را انجام می دهد.

لذا تنها وکیل دادگستری و یا نماینده حقوقی سازمان های دولتی هستند که در چارچوب اختیارات قانونی از طرف شرکت و موسسه مرتبط این امکان را دارند که در مراجع قضایی، ثبتی و اداری، از سوی موکل و یا شرکت ها حضور داشته باشد. هر فرد و یا افراد حقوق می توانند به طور آزادانه از میان وکلای دادگستری، وکیل دادگستری مورد نظر خود را انتخاب نمایند و همینطور رابطه بین وکیل و موکل با تنظیم و امضای وکالتنامه و مشخص کردن حق الزحمه وکیل آغاز می گردد.

کسانی که در رشته هایی نظیر حقوق یا الهیات و معارف اسلامی در مقطع کارشناس فارغ و تحصیل کنند در دوره آموزش وکالت که سالی یکبار برگزار می شود می توانند شرکت کنند. پس از قبولی در این آزمون به عنوان کارآموز شروع به فعالیت زیر نظر وکیل سرپرست می کنند. بعد از اخذ مجوز می توانند دفتر کاری خود را تاسیس کرده و شروع به فعالیت کنند. وضایف این افراد این است که برای انجام کاری از طرف حقیقی و یا حقوقی مامور شوند و بعد از عقد قرار داد نماینده آن شخص شوند.

به دلیل آنکه قوانین همواره در معرض اصلاح یا تغییر قرار دارند، لازم است که وکلا مطالعه مستمر داشته باشند. یعنی اطلاعات خود را مطابق با مباحث حقوقی و کیفری هر روز اطلاعات خود را افزایش دهند. زیرا اگر وکیلی فقط به اطلاعات دوران قبولی خود، در آزمون وکالت بسنده کند. قطعا این موضوع به زیان او و موکل خود خواهد بود. به دلیل اینکه حقوق علمی است که افراد باید برای یادگیری نکات جدید آن آگاهی از قوانین و مقررات، همیشه در تلاش باشند.

قانون گذار حق داشتن وکیل تسخیری را برای دفاع از متهم در برخی جرائم و اتهامات کیفری که مجازات قانونی آنها سنگین و مهم پیش‌بینی شده است، لازم و حضور وکیل را دفاع از متهم و اجباری می‌دانند. به طوری که چنانچه وکیلی به عنوان وکیل تسخیری برای متهمی انتخاب شود و با وجود تعهد در جلسه حاضر نشود ضمن در نظر گرفتن مجازات برای وکیل مورد نظر مجدداً برای متهم وکیل تسخیری دیگری تعیین خواهد شد.



ویژگی های یک وکیل خوب چیست؟

در وهله اول به عنوان یکی از ویژگی های یک وکیل خوب ابتدا باید اشاره کرد به این که یک وکیل خوب باید یک روانشناس خوب نیز برای موکل خود باشد. تا بتواند موکل با مراجعه کننده خود را از نظر روانی تحلیل کند و با داشتن فن سخنرانی تلفیق دهد و اعتماد به نفس را هم به عنوان یک لازمه برای کار خود مورد استفاده قرار بدهد. از یکسری ویژگی های یک وکیل خوب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

روابط اجتماعی بالا: وکلا باید روابط اجتماعی بالایی در زمینه کاری خود داشته باشند و یک شنونده خوب و یک گوینده عالی باشند. در مواردی نظیر این که موکل در مورد پرونده خود صحبت می کند، یک وکیل خوب باید به دقت حرف های آن را گوش دهد تا بتواند به جزئیات مهم دست پیدا کند. زیرا در بعضی از مواقع ممکن است موکل از گفتن بعضی جزئیات خودداری کند و این امر برعهده فن بیان و روابط اجتماعی بالای وکیل بستگی دارد که به موکل خود این اطمینان را بدهد تا او بتواند راجع به تمام جزئیات با آن صحبت کند. علاوه بر آن داشتن یک روابط بالا و فن بیان خوب می تواند به وکلا در دادگاه ها برای مقاومت آن چه در قبال قاضی و چه وکیل طرف مقابل می تواند نتیجه را به کل تغییر بدهد.

داشتن اطلاعات بروز و کاربردی: با گذشت زمان شرایط زندگی عوض شده و در نتیجه قوانین نیز تغییر کرده اند. در نتیجه اطلاعات قدیمی دیگر کاربرد چندانی ندارد. برای این که یک وکیل بتواند کار خود را به خوبی انجام بدهد نیازمند به روز کردن اطلاعات خویش دارد. وکلا نیازمند دانستن تبصره های جدید و تغییراتی هستند که در قانون انجام گرفته است. اگر با دانسته های قبلی بخواهند برای پرونده اقدام کنند امکان دارد که در پرونده های خود موفق نشوند.

تسلط داشتن بر تمام قوانین: وکیل مجرب به شخصی گفته می شود که بر تمام قوانین آن کشور تسلط کامل را داشته باشد تا بتواند پرونده موکل را به بهترین صورت مورد بررسی قرار بدهد. اگر وکلا تسلط کامل بر تمام قوانین را نداشته باشد در حل کردن پرونده موکل به شکل می خورد و حتی امکان دارد که پرونده آن نتیجه مطلوب را کسب نکند پس داشتن اطلاعات کامل وکیل راجع به قوانین بسیار حائز اهمیت می باشد.



دقیق بودن آن در تمام موارد: یکی از ویژگی های بسیار مهم یک وکیل خوب دقت بالای آن می باشد.یک وکیل خوب باید به تمام جزئیات پرونده شما دقت کند تا بتواند برای حل کردن آن ها به بهترین و آسان ترین روش اقدام کند. در صورتی که وکیلکورد نظر دقت بالایی در بررسی پرونده شما نداشته باشد امکان دارد اطلاعات مهمی را از پرونده شما نادیده بگیرد و مانعی بر سر راه موفقیت پرونده شما ایجاد کند. دقیق و نکته سنج بودن وکیل شما مقدمه ای بر موفقیت و سرعت بالای حل پرونده شما خواهد بود.

رک بودن و داشتن صداقت: یک وکیل خوب هرگز بر توانایی هایی که دارد اغراق نمی کند، بلکه به موکل خود قول 100 درصد برای حل شدن پرونده نمی دهد. یک وکیل خوب تمام جزئیات و حقایق را بدونه هیچگونه پنهان کاری با موکل خود درمیان می گذارد و او را از تمام شرایط آگاه می کند. وکلا نتایج و تغییرات حاصل از پرونده موکل چه مثبت باشد چه منفی با موکل خود در میان می گذارند. صداقت یک وکیل باعث می شود که امید یا ترس واهی در مورد مشکل ایجاد نشود و موکل با شرایط واقعی پرونده روبه رو شود.

یک وکیل خوب امین است: یکی از ویژگی های بسیار مهم وکیل خوب امین و رازدار بودن آن می باشد. شما تمام اطلاعات خصوصی خود را در اختیار وکیل خود قرار می دهید، بنابراین باید در انتخاب یک وکیل خوب توجه ویژه ای شود. در صورتی که وکیل شما امین و مورد اعتماد نباشد شما دچار مشکلات بزرگی خواهید شد. یک وکیل خوب باید رازها و سخنان موکل خود را مانند یک اسرار خود حس بنماید و از بازگو کردن آنها برای اشخاص دیگر خودداری کند. هنگام انتخاب یک وکیل خوب به تمام این موارد توجه کنید.



در انتخاب یک وکیل باید به چه نکاتی دقت کنیم؟

برای انتخاب وکیل مورد نظر خود باید نکاتی را در نظر داشته باشید. که رعایت این نکات به شما کمک می‌کند تا با آگاهی و اطلاعات کامل، فرد متخصص و مناسبی را برای موضوع مورد نظر خود انتخاب کنید. اگر در زمینه مطالب حقوقی آگاهی ندارید، می‌توانید با مشورت کارشناسان حقوقی، فردی را انتخاب کنید که به‌ جهت تسلط بر قوانین و تجربه کافی بتواند به شما کمک کند.

این نکته را در نظر داشته باشید که می‌توانید برای دعاوی حقوقی، از وکیلی کمک بگیرید که در مسائل حقوقی تبحر بیشتری دارد. به دلیل اینکه بعضی از وکلا درطول سال‌های وکالت خود، ممکن است پرونده‌هایی را قبول کنند که صرفاً حقوقی باشد، به همین جهت مهارت و تجربه آن‌ها در زمینه دعاوی و امور حقوقی بیشتر است. در مقابل بعضی از وکلا در مسائل کیفری تخصص دارند. زیرا اکثر پرونده‌های آن‌ها در زمینه جرائم کیفری بوده‌ است. با این روش می‌توانید درخصوص موضوعی که به وکیل واگذار کرده‌اید، اطمینان کامل داشته باشید. زیرا او پرونده‌های فراوانی مشابه پرونده شما داشته و در این حوزه مهارت زیادی کسب کرده ‌است.

در بسیاری از موارد تبلیغات بیش از اندازه در خصوص برخی از وکلا به تنهایی قابل اعتماد برای انتخاب وکیل مدنظر شما نمی باشد. بنابراین بهتر است انتخاب خود را صرفا براساس چنین تبلیغاتی متمرکز نکنید. راهکارهای بهتری وجود دارد و آن این است که شما می توانید به کانون وکلای دادگستری مراجعه کنید و در مورد سابقه وکیلی که قصد انتخاب آن را دارید مطلع شوید. سن و جنسیت وکیل ملاک و معیار مناسبی برای خوب بودن یا بد بودن آن وکیل نیست. گاهی اوقات یک وکیل تحصیل کرده جوان می تواند از یم وکیل سالخورده و به ظاهر با تجربه به کار شما بیاید. پس بهتر است در انتخاب خود وکیل مجرب نگاه غرض ورزانه را از خود دور نماییم.



چگونه بهترین وکیل در شیراز را انتخاب کنیم؟

این سوال که چگونه می توانیم یک وکیل خوب در شیراز را پیدا کنیم؟ پاسخ دقیقی ندارد. چرا که وکیل متخصص، مجرب و دارای دانش علمی بالا وکیلی است که سال ها در زمینه های حقوقی و‌کیفری مطالعه داشته و دانش خود را با قوانین‌ روز یکی کرده است و به همین دلیل در پرونده های خود توانسته به خوبی و از راه قانونی حقوق موکل خود را به طور کامل دریافت نماید و از حق وی به خوبی دفاع کند. برای داشتن یک انتخاب خوب و برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله بهترین وکیل شیراز مراجعه کنید


کلام آخر

از شما عزیزان متشکرم که تا انتهای مقاله بهترین وکیل شیراز همراه ما بودید. در این مقاله سعی کردیم به بررسی، وکیل به چه فردی گفته می شود و همینطور ویژگی های یک وکیل خوب چیست، بپردازیم. در ادامه مقاله به یکسری نکات در انتخاب وکیل مدنظر شما را برایتان بازگو کردیم تا بتوانید انتخاب بهتر و آسانی را داشه باشید.

منبع: برترین وکیل(https://bartarinvakil.com)

 



فرم ارسال نظر





  وکیل در شیراز   |   برترین وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله