» نقش وکیل دادگستری

نقش وکیل دادگستری

نقش وکیل دادگستری


وکلای دادخواست که به عنوان اصحاب دعوی یا وکلای دادگاه نیز شناخته می شوند ، در دعاوی مدنی وکالت از شاکیان و متهمان را دارند . آنها از مراحل تحقیق ، دادرسی ، رسیدگی و تجدیدنظر ، کلیه مراحل دادرسی را از تحقیقات ، دادخواستها و ... اداره می کنند.


وظایف می توانند براساس ماهیت اختلاف ، تجربه وكیل و اینكه وی نماینده شاكی یا متهم است ، متفاوت باشند.


تحصیلات

یک وکیل دادگستری باید مدرک رشته حقوقی خود را از یک دانشکده حقوق معتبر توسط کانون وکلا کسب کرده باشد. سپس وکلا باید در آزمون وکالت قبول شوند و در مرکزی که می خواهند در آنجا دوره وکالت را بگذرانند پذیرفته شوند.


پذیرش در وکالت برای ایجاد مشتری بالقوه گسترده تر و افزایش فرصت های شغلی ، اغلب مفید است.

ارزیابی و بررسی اولیه پرونده

وکلای دادخواست در پرونده یک شاکی اغلب تحقیقات اولیه را انجام می دهند تا مشخص کنند که آیا شواهد کافی برای صدور دعوی وجود دارد یا خیر. در پرونده یک متهم ، او ارزیابی خواهد کرد که چه مدرکی برای دفاع از دعوی احتمالی یا موجود علیه موکلش وجود دارد.


روند تحقیق می تواند شامل یافتن شاهدان ، گرفتن اظهارات شهادت ، جمع آوری اسناد ، مصاحبه با مشتری و تحقیق در مورد حقایق منجر به اختلاف باشد.


وکلای دادخواست اغلب در بحث حل و فصل قبل از دادرسی شرکت می کنند تا قبل از تشکیل پرونده برای حل و فصل موضوع تلاش کنند.


تنظیم پیش نویس ها

انواع دعاوی و پیشنهادات باید از طرف شاکی یا خوانده در دادخواست به دادگاه تقدیم شود.


وكلای شاكی احضاريه و شكايت را برای تشكيل دادخواست تهيه و تشكيل مي دهند و وكلای مدافع به طور معمول در پاسخ به آن شكايت اوليه ، پاسخ ها و گاهی ادعاهای متقابل را طرح مي كنند. وکلای مدافع با موکلان خود برای تحقیق در مورد ادعاهای دادخواست برای تنظیم این پاسخ ها همکاری می کنند.

وکلای دادرسی همچنین ممکن است انواع مختلفی از پرونده های پیش از محاکمه را تهیه کنند ، از جمله پیشنهادات اعتصاب یا رد ادله یا تغییر مکان یا محل دادرسی. آنها ممکن است برای احکام صادره بر اساس دادخواستها پیشنهاد دهند ، بنابراین نیازی به حضور در دادگاه نیست.


روند کشف

قسمت کشف یک دادخواست شامل تبادل کلیه اطلاعات مربوطه بین طرفین است. وکلای دادرسی برای بدست آوردن این اطلاعات از دستگاه های مختلف کشف استفاده می کنند.


این روش ها می تواند شامل بازجویی ها ، مجموعه ای از سوالات مکتوب باشد که طرف مقابل در دادخواست باید به آنها پاسخ دهد - همچنین کتبی و تحت مجازات شهادت دروغ. این می تواند شامل ودیعه هایی باشد که شامل سوالات شفاهی است که معمولاً توسط وکیل دیگر در محیط دفتر ارائه می شود و مجدداً تحت سوگند به آنها پاسخ می دهد.


سایر روشهای معمول کشف شامل درخواست اسنادی است که در اختیار طرف مقابل است و همچنین درخواستهای پذیرش - درخواست از طرف دیگر برای پذیرش یا انکار برخی از جنبه های پرونده به صورت مکتوب و تحت سوگند.


وکلای دادرسی همچنین ممکن است شواهد فیزیکی را بررسی کرده و اطلاعات جمع آوری شده در حین کشف الکترونیکی را جمع آوری ، پردازش و تجزیه و تحلیل کنند . با این حال اغلب آنها برای تهیه این خدمات به متخصصان اعتماد می کنند. کارشناسان گزارش های کتبی ارائه می دهند که می تواند در دادگاه مورد استفاده قرار گیرد یا ممکن است از آنها برای شهادت در دادگاه فراخوانده شود.


وکلای دادخواست همچنین پیش نویس های مربوط به کشف از جمله پیشنهادات را برای جلب طرف دیگر برای پاسخگویی به درخواست های کشف در صورت عدم انجام این کار در یک بازه زمانی مشخص ، تنظیم و استدلال می کنند.


این فرایندهای کشف به دعاوی کمک می کند تا اطلاعات مربوطه را بدست آورند ، مسائل را شناسایی کنند و یک استراتژی موردی را تدوین کنند.


وظایف قبل از محاکمه

هفته های قبل از دادرسی زمانی برای جمع بندی کشف و آماده شدن برای دادگاه است. اصحاب دعوی با مشتریان مشاوره و مشاوره می کنند ، شاهدان خبره را حفظ می کنند ، در کنفرانس های قبل از دادرسی شرکت می کنند و استراتژی های دادرسی را براساس حقایق و شواهد تدوین می کنند.


آنها همچنین می توانند پیش از محاکمه کارشناسان و شاهدان اصلی ، ادله اثبات را برای استفاده به عنوان نمایش محاکمه تهیه کنند و طرح های پیش از دادرسی مانند مواردی را که با پذیرش برخی شواهد در دادگاه سروکار دارند ، تنظیم و استدلال کنند.


مرحله نهایی

وقتی پرونده ها به محاکمه می روند ، وکلای دادگستری به طور شبانه روزی مشغول ارائه پرونده خود در برابر قاضی یا آماده شدن برای روز بعد در دادگاه هستند.


دادخواهان برای تهیه یک موضوع آزمایشی با متخصصان و مشتریان همکاری می کنند. آنها نقاط قوت و ضعف یک پرونده را شناسایی کرده و بحث های اقناعی را مطرح می کنند. آنها شاهدان و موکلان خود را برای شهادت آماده می کنند.


روندی به نام voir dire یک محاکمه را آغاز می کند. این روند انتخاب هیئت منصفه است. سپس اصحاب دعوی پرونده های خود را در دادگاه ارائه می دهند ، اظهارات مختومه یا نهایی را به قاضی یا هیئت منصفه می دهند ، شاهدان را مورد بازجویی و استیضاح قرار می دهند و نسخه خود را از طریق شهادت و شواهد تهیه می کنند. وکلای دادرسی همچنین می توانند مصاحبه های هیئت منصفه را پس از محاکمه انجام دهند.


امکان حل اختلاف

اکثر پرونده ها هرگز به محاکمه نمی رسند بلکه در عوض برای رفع خطر و هزینه مراجعه به دادگاه حل و فصل می شوند. وکلای دادخواست می توانند در هر زمان از چرخه حیات یک دادخواست به یک پرونده رسیدگی کنند.


اصحاب دعوی با طرف های مخالف وارد مذاکره می شوند و گاهی در شوراهای حل اختلاف شرکت می کنند. آنها بروشورهای توافق نامه ، توافق نامه ها و سایر مواد را برای یادآوری هر توافق نامه ای ایجاد می کنند.


روند فرجام خواهی

اگر دادرسی بد پیش رود ، ممکن است یک وکیل پرونده را برای مشتری خود فرجام بگیرد ، اما او نمی تواند این کار را انجام دهد ، زیرا او نتیجه را دوست ندارد. وی باید شواهدی را ارائه دهد که نشان می دهد چرا تصمیم دادگاه بدوی به نوعی مبتنی بر موضوعاتی مانند پذیرش برخی از شواهد در دادگاه که نباید بود ، اشتباه بوده است.


طرفین دعوا می توانند طرحهای پس از محاکمه را تنظیم کنند ، موارد را برای تجدیدنظر شناسایی و حفظ کنند ، استراتژیهای تجدیدنظر را تدوین کنند ، مدارک مربوط به پرونده استیناف را جمع آوری کنند ، مسائل مربوط به رویه تحقیق ، پیش نویس اسناد تجدیدنظر را ارائه دهند و ادله شفاهی را در دادگاههای تجدیدنظر ارائه دهند.


اگر پرونده به ویژه قابل توجه یا پیچیده باشد ، طرفین دعوا ممکن است کمک وکلای متخصص در عمل تجدیدنظر را حفظ کنند .


فرم ارسال نظر





  وکیل در شیراز   |   برترین وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله