» وظایف و مسئولیت های وکالت

وظایف و مسئولیت های وکالت

وظایف و مسئولیت های وکالت

مسئولیت های وکلا می تواند طیف وسیعی از وظایف را پوشش دهد و بسته به حوزه قانونی که در آن عمل می کنند ممکن است تا حدودی متفاوت باشد. برخی از وظایف مشترک عبارتند از:


مشاوره به مشتریان و موکلین

درمورد دعاوی مداوم و یا توضیح موارد حقوقی که برخی با آنها روبرو شده یا نگرانی های را دارند ، به مشتریان مشاوره دهید

درباره جزئیات و شواهد مربوط به پرونده ها ، مانند گزارش های پلیس ، گزارش تصادفات ، یا ادعاهایی که قبلاً در یک پرونده تشکیل شده و همچنین قانون قابل اجرا تحقیق کنید

دادرسی و تصمیمات دادگاههای صادره توسط سایر دادگاهها را تفسیر کنید. این می تواند شامل تجزیه و تحلیل اثرات بسیاری از عواملی باشد که ممکن است در موارد دیگر نقش داشته باشند.

استراتژی های موردی مانند تلاش برای حل سریع پرونده ها برای مشتریان خود به جای دادرسی.

دادخواستها و سایر اسناد ، مانند عقود ، اسناد و وصایا را تهیه کنید.

برای دفاع شفاهی از حقوق و منافع موکل در دادگاه در برابر قاضی یا هیئت منصفه حاضر شوید.

وكلا می توانند وکلای عمومی باشند ، یا ممكن است در هر یك از زمینه ها تخصص داشته باشند ، از قبیل حقوق جزا ، املاك و مستغلات ، مشكلات شركت ها ، املاك و مشروطیت ، مالكیت معنوی ، قانون ازدواج و خانواده یا قانون محیط زیست.


حقوق و دستمزد وکالت

حقوق و دستمزد می تواند به این بستگی داشته باشد که یک وکیل یک مشاور انفرادی است یا برای یک شرکت کار می کند. وکلای مستقل تمایل دارند که مبلغ درآمد کمتری کسب کنند.


مهارت ها و صلاحیت های وکالت

علاوه بر شرایط آموزشی و صدور مجوز ، یک وکیل برای برتری در این زمینه به مهارت های نرم خاصی نیز نیاز دارد :

مهارت های ارتباطی: یک وکیل باید بتواند ارتباط کتبی و شفاهی را به خوبی برقرار کند . آنها همچنین باید شنونده های عالی باشند .

اعصاب فولادی: وقتی اوضاع در دادگاه در حضور مخاطبان منتقد ،دشوار می شود وکیل باید شکایت ناپذیر باشد - و گاهی اوقات این کار را می کند.

مهارت های تفکر انتقادی: یک وکیل باید مهارت های حل مسئله و تفکر انتقادی قوی داشته باشد تا مشکلات را شناسایی کند و به راه حل هایی برسد ، سپس بهترین را انتخاب و اجرا کند.

مهارت های تحقیقاتی: بسیاری از موارد مربوط به این حرفه نیاز به توانایی جداسازی و شناسایی اطلاعات مربوطه دارد.

مهارت های بین فردی : این مهارت ها می توانند در زمینه های خاص تخصصی مانند قانون خانواده از اهمیت بیشتری برخوردار شوند تا در مواقعی که ممکن است در بهترین حالت نباشند ، با آنها ارتباط حمایتی برقرار کنید.

چشم انداز شغلی

وكلا اغلب شغل خود را به عنوان همكار یك شركت حقوقی آغاز می كنند . پس از چندین سال کار با وکلای باتجربه تر ، آنها ممکن است کار خود را ادامه دهند تا در این شرکت شریک شوند. برخی از وکلای باتجربه قاضی می شوند و برخی دیگر به دانشکده های دانشکده حقوق می پیوندند.


محیط کار

بیشتر وکلا در کارهای خصوصی یا شرکتی کار می کنند ، برخی از آنها به عنوان مشاور داخلی شرکت ها فعالیت می کنند ، به این معنی که آنها در واقع در شرکت هایی که نمایندگی دارند استخدام می شوند. تقریباً یک چهارم وکلای دادگستری شغل آزاد دارند. در همه موارد ، بیشتر کار آنها در ادارات است.


یک وکیل گاهی باید برای ملاقات با موکلان سفر کند و بسته به تخصص وی برای دادرسی ، کنفرانس و میانجیگری در دادگاه حاضر شود. وکلای کیفری وقتی موکلانشان در حبس هستند ، بخشی از وقت خود را در زندان ها می گذرانند. این امر در برخی زمینه ها کمتر دیده می شود ، مانند قانون املاک. برخی از تخصصها در تعامل و جلسات با موکل برای وکیل بسیار بیشتر است.


این می تواند یک حرفه بسیار پر فشار باشد ، در حالی که زندگی و معیشت موکل در تعادل است.


برنامه کاری

کار وکالت شامل رعایت موعد مقرر به طور مداوم است. این امر می تواند باعث اضافه کاری زیاد شود ، به خصوص برای وکلای انفرادی که ممکن است همکارانی قابل اعتماد نداشته باشند.


اکثر وکلا تمام وقت کار می کنند و بسیاری از آنها بیش از 40 ساعت هفته کار می کنند ، به ویژه کسانی که در موسسات و شرکت های بزرگ حقوقی استخدام می شوند یا در وکالت خصوصی کار می کنند.


میزان بلاگ

فرم ارسال نظر





  برترین وکیل   |   وکیل در شیراز  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله